dijous, 5 d’abril del 2012

Passió

Fotograma d'Emergence, del videoartista Bill Viola.
M'agrada la Setmana Santa perquè sol coincidir amb la floració dels tarongers. El perfum de l'aire no arriba a aquesta ciutat, però en el carrer del costat hi ha una filera de tarongers bords que em recorden cada any que estem en primavera, a mi, que ja he perdut el control del calendari. Com agraïsc aquestes sensacions cícliques!

Del cristianisme en què em van intentar educar he aprofitat ben poc. "Carta de San Pablo a los Corintios...", escoltava en la missa, esperant que algú m'explicara qui eren els corintios. El més normal haguera estat, acabada la cerimònia i a les portes de l'església, encetar un debat amb la colla d'amigues sobre si Sant Pau escrivia la mateixa carta a tots i cadascun dels corintios o només l'adreçava al seu portaveu -i si aquest informava els seus en assemblea-, i si va rebre o no resposta dels corintios. Però les meues amigues no parlaven d'això, pel que vaig deduir que jo era la única que no sabia res d'aquell poble amb nom de columna clàssica.

La única passió que m'ha transmés el cristianisme és la passió per la bellesa d'algunes de les seues imatges, com la que us mostre més amunt, rescatada de la premsa.